24 juillet 2006

Even for a prince

I might have shuffled off all my cards
When I came up to some shiny stars
I let my fingertips slide along
To shape angles that are only wrong…

I guess I've dreamed
About a casual prince
Horizons lean
Got a little hint

I slither 'bout on that tricky path
My left foot set down on aftermath
My bag full of pieces that can't join
For the half-smile of a teasing boy…

I guess I've dived
Into a morning mist
That doesn't rise
Even for a prince

Now I hide my hands and shake my head
I dare a mere sidelong glance instead
I turn myself to another moon
Who could tell I'm a bit of a loon…

I leave it off and shrug my shoulders
Only she can make my eyes lower

I guess I've sighed
Once or twice over it
But I can't lie
Even for a prince


(Merry est interdit de commentaire jusqu'à nouvel ordre)

3 commentaires:

Anonyme a dit…

Non, la censure ne m'arrêtera pas! Et ce n'est pas toi qui m'empêchera de dire à quel point cette chanson est géniale (quel rebelle, ce Merry...)

Anonyme a dit…

Ouais, et moi, je suis pas censuré, et je commente quand même! C'est ça la vraie rebellion.
...
(ah et sinon, il est bien ton texte)

Peewee Peeper a dit…

Ptain les gros rebelles ! M'en vais te faire marcher ça à la baguette, moi...
Merry> flagorne autant que tu veux, je sais que tu n'en penses pas un mot, et ça ne change rien au fait que tu me dois des soussous. Mais j't'aime quand même.
Ze F.> j't'aime aussi.